HGSS uoči nove vježbe zrakoplovnih spašavanja: „Samo redovnom edukacijom i uvježbavanjem možemo podići standarde zajedničkih potraga”
„Ovogodišnje zrakoplovne nesreće na prostoru Hrvatske pokazale su kolika je važnost vježbi potrage i spašavanja zrakoplova (ASAR). Jedino kontinuiranim edukacijama i zajedničkim radom, uz pravilno korištenje svih kvaliteta sudionika sustava civilne zaštite, možemo postići najviše standarde potraga i spašavanja prilikom ovako kompleksnih akcija. Srećom, one se ne događaju često, ali moramo biti spremni na sve moguće scenarije. Vjerujemo kako u Republici Hrvatskoj ne postoji služba koja ima više iskustva i uspjeha u provođenju potraga u neurbanim područjima od Hrvatske gorske službe spašavanja čija je to zakonska obaveza, a sretni smo da to prepoznaju i ostali članovi sustava civilne zaštite“, izjavio je Josip Granić, pročelnik HGSS-a uoči održavanja godišnje vježbe.
Na stožerno-zapovjednoj vježbi ASAR, koja se održava nadolazećeg vikenda, pripadnici žurnih službi će prema definiranom scenariju zrakoplovne nesreće raditi na uspostavljanju kvalitetnog zajedničkog stožernog rada, koordinaciji zapovjednog lanca i rasporedu terenskih snaga. Organizator je Ravnateljstvo civilne zaštite MUP-a RH temeljem Godišnjeg plana vježbi u sustavu civilne zaštite za 2022. godinu.
„Ove godine, u razmaku od samo mjesec dana, u Hrvatskoj smo imali dvije zrakoplovne nesreće što nas je sve iznova podsjetilo na važnost kontinuiranog treninga i suradnje između svih nadležnih službi. Na primjeru ove dvije potrage možemo se pripremiti za budućnost, vidjeti što smo radili dobro, a gdje još imamo prostora za napredak“, dodao je Granić.
Prilikom zrakoplovne nesreće proteklog svibnja na području Rakovice i Slunja na terenu su u potrazi sudjelovale sve žurne službe uključujući više od 200 pripadnika HGSS-a. Temeljem stotina potražnih akcija u neurbanim područjima koje provodi po međunarodnim standardima i u skladu s edukacijama za voditelje potraga, HGSS je pristupio terenskoj potrazi. Ravnateljstvo civilne zaštite uspješno je koordiniralo sa svim snagama sustava i rješavalo niz izazova logističke naravi. U konačnici je HGSS-ov tim dronom detektirao ostatke zrakoplova čime je potraga, usprkos tragičnom konačnom ishodu, uspješno završena. Sama akcija odrađena je na izrazito visokoj razini, a posebno je dobro funkcionirala raspodjela poslova između više različitih sudionika na samom terenu. S druge strane, potraga za srušenim zrakoplovom početkom ljeta na otoku Braču pokazala je kako i dalje postoji prostor za rad i napredak po pitanju koordinacije žurnih službi. Srećom, čitava akcija u konačnici je završena pozitivnim ishodom i sigurnom predajom putnika i pilota na bolničko liječenje u Split.
Osim dvije navedene vježbe, HGSS je sudjelovao u potragama za srušenim zrakoplovima na Plitvičkim jezerima (2005.), Velebitu kraj Vaganskog vrha (2009.), u Budačkoj Rijeci (2010.) i Psunju (2013.). Pogotovo je zahtjevna bila potraga na Velebitu kada je pala Cessna 303 koja je pronađena nakon šest dana potrage u vrtači Smrčevac dubokoj 150 metara, na 1400 metara nadmorske visine.
U popodnevnim satima ponedjeljka, jedan od spašavatelja HGSS stanice Šibenik na svoj privatni mobitel primio je poziv lovca iz sinjskoga kraja koji ga je obavijestio da su mu u nedjeljnom lovu nestala dva psa koji imaju gps ogrlicu te da ima njihov signal ali ne može do njih.
Objekt tzv. „stare pošte“ u Rokićima, na proslavi 20 godina postojanja stanice Šibenik, potpisom ugovora između gradonačelnika Šibenika Željka Burića i pročelnika Stanice Šibenik Zvonimira Cigića dan je Stanici Šibenik bez plaćanja naknade, na razdoblje od 20 godina.
U drugoj polovici listopada održana su dva tečaja SRT (Swiftwater and Flood Rescue Tehnician) na poligonu za obuku pokraj jezera Donja Dubrava.